Marian Totelecan–campion mondial


Interviu , Facebook , YouTube , Google , fight.ro , Federatia Karate , …

La Clubul Sportiv Chimia Valcea este inscris karatistul Marian Totelecan, sportiv care activeaza si la lotul national. Acesta a realizat performanta in acest sport atat la juniori, cat si la seniori, dar si cu lotul romanesc. Anul acesta realizeaza performanta de vicecampion mondial, iar din acest moment, pretentiile cresc si mai mult imbinandu-se cu obiective la un nivel inalt. De retinut este faptul ca, timp de cinci ani, acest sportiv a castigat toate medaliile de aur in competitiile nationale. Am stat de vorba cu vicecampionul mondial si am constatat din spusele acestuia ca nu exista un sponsor principal care sa-l sprijine atunci cand face deplasari la competitii.
Ce te-a orientat spre acest sport si de cand il practici?
– Practic acest sport de la varsta de opt ani, iar inclinatia am primit-o de la filmele de karate din copilarie.
– Ce performante ai realizat de-a lungul timpului?
– Performante sunt foarte multe, dar sa le amintesc pe rand: am fost campion la europenele de juniori in anul 2004; am ocupat locul cinci la Campionatele Mondiale Universitare ce s-au desfasurat la Belgrad tot in 2004; in anul 2005 am fost vicecampion european la seniori, campionat ce a avut loc in Austria, la Viena, si vicecampion mondial in Olanda, la Rotterdam, tot la seniori. Anul acesta am participat la Turneul Campionilor ce s-a desfasurat la Otopeni, unde am avut ca spectatori si sustinatori in acelasi timp pe Ciprian Sora si Daniel Ghita. La acest turneu au participat primii zece karateca ai Romaniei, iar eu am obtinut locul doi. Trebuie sa mentionez ca, la acest turneu, sistemul de punctaj pentru realizarea clasamentului a fost diferit si defavorabil categoriei mele, pentru ca au avut loc opt meciuri in decursul unei singure zile. Aici pot face comparatie cu Campionatul Mondial unde am desfasurat maxim sase meciuri intr-o singura zi.
Vorbim de performanta, este costisitoare intretinerea si pastrarea ta la cel mai inalt nivel?
– In urma bugetului foarte mic al federatiei, am fost nevoit sa-mi platesc deplasarea, cazarea, masa si taxa de participare la fiecare competitie. Imi doresc sa realizez in scurt timp o colaborare cu Societatea Comerciala Urban, caci, pana in prezent, este singura firma cu un orizont deschis in acest domeniu.
De cand ai fost cooptat la lotul national?
– Din anul 2002, particip cu lotul national la toate competitiile si ii am antrenori pe Constantin Danes si Adrian Ghinea. In ultimii cinci ani nu am pierdut nici o medalie de aur la competitiile din tara, atat la juniori, cat si seniori. Tot in anul 2002, am fost cel mai tanar sportiv selectionat la lotul de seniori, precum si singurul care a reprezentat Romania la Campionatele Mondiale de seniori ce s-au desfasurat la Madrid. Am devenit titular la lotul de juniori si seniori, in conditiile in care am fost cel mai tanar campion national la seniori din istoria acestui sport romanesc.
Ce performante ai obtinut anul acesta?
Am participat in calitate de titular la lotul national, in Italia, unde la Marsciano s-a desfasurat Campionatul Mondial. Am obtinut locul doi castigand semifinala in fata Italiei si am pierdut la diferenta de un punct in fata Spaniei, datorita unei greseli de arbitraj.
Care au fost statele care au participat la mondiale?
– La mondiale au fost reprezentanti din Rusia, Iugoslavia, Cehia, Bosnia, Italia, Spania, Germania, Franta, Ungaria, Austria, Croatia, Polonia, Japonia si anumite state din Africa.
Care au fost sportivii ce ti-au pus probleme la acest campionat?
– As putea sa spun ca au fost karatistii din Rusia, acestia au fost la un nivel tehnic inalt, dar nu pot caracteriza decat sportivii unui stat, pentru ca fiecare are valoarea sa in acest sport.
Cu ce studii te poti lauda?
– In acest moment, mai am un an de studentie la Facultatea de Transporturi-Constructii, specializarea autovehicule rutiere, si la Academia Nationala de Educatie Fizica si Sport cu specializare in karate-do.
Ai mai practicat si alte sporturi?
– Printre sporturile de lupte practicate sunt mare amator de box si lupte libere si nu ezit in nici o clipa sa-mi exploatez colegii de club ce au nume sonore la nivel national in aceste sporturi. Pot sa mai spun ca sunt mare amator de motociclism si doresc in urmarorii ani, dupa castigarea titlului mondial, daca ma ajuta Dumnezeu, sa particip la Campionatul National de Motociclete Viteza.
Ce planuri de viitor ai?
– Sa castig Campionatul European de Shotokan ce va avea loc in Italia, la Venetia, in luna noiembrie, precum si medalia de aur la Campionatul Mondial de anul viitor, dar la individual. Pe aceasta cale tin sa aduc multumiri pentru sustinerea pe care am avut-o la competitii antrenorului Constantin Danes, parintilor mei si nu in ultimul rand Clubului Sportiv Chimia pentru premiile acordate in urma obtinerii de catre mine a titlurilor de mai sus prezentate.

2010 „Anul acesta, am obţinut cinci medalii de aur la naţionale, la concursurile pe individual, iar la campionatul de kempo, am câştigat cele trei meciuri prin descalificare. În 2011, sper să fiu prezent în Golden League, un circuit internaţional de karate semicontact”,

About Alex Imreh

http://www.aleximreh.ro http://www.facebook.com/alex.imreh 0742-669918
This entry was posted in People, Romania and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

