Avem o singură problemă cu o singură soluție-înlocuirea clasei politice pentru a redistribui cât mai larg puterea în economie, media și în politică. Cu cine, cum? Iată calculele. Podemos?


ilici1454597_1439222386289310_5474527_nIliciTotul se reduce la o problemă, cu o singură soluție. Clasă politică provenită din FSN=pcr+secu ne-a dus în 25 de ani de la monopolul totalitar PCR, la monopolizarea puterii în media/politică/economie, pentru a face jaf sistematic si vânzare de țară. Corupția, problemele ecologice sunt doar simptome. Exista o singură soluție reală, înlocuirea actualei clase politice cu o altă clasă cu totul nouă, care să facă schimbări structurale pentru a redistribui cât mai larg puterea în economie, media și în politică.Silviu-Brucan-si-George-Soros-la-sediul-GDS-ian-1990-Foto-Emanuel-Parvu-1Apex PredatorPanait-Ponta

Schimbări reale în societate se pot face doar prin pași succesivi pe 3 nivele care se condiționeaza reciproc: informări la nivel de persoane, proteste/acțiuni făcute de grupuri civice și implicare în politic prin partide noi. Orice abordare unilaterală doar pe unul din aceste nivele este greșită, amăgire. Adevarata revoluție începe cu reconștientizarea sensului real al acestor 2 cuvinte: POLITICĂ= ‘de, pentru, sau în legătură cu cetățenii’ și DEMOCRAȚIE= ‘puterea poporului’. Atâta vreme cât cuvintele astea 2 nu reintră în vocabularul populației scârbite de politichie, a cât mai multe grupuri și organizații civice, voi, ‘populația administrată’, vă complaceți în sclavie. Cei ce au schimbat sensul cuvintelor, care l-au monopolizat/deturnat și v-au prostit că politica ar fi ceva toxic, vă vor ține în sclavie.

Cu toată scârba de rigoare, trebuie să votăm! Cine îndeamnă la vot nul, lasă votul clientelar al mafiei să ne decidă viitorul. Votul nul este un absenteism mascat, favorizeaza doar partidele mafiote, care se bazează pe un electorat clientelar, pe mașini de vot unse cu bani, cu trafic de influență și pe dependență de afacerile bugetare ‘cu susținere politică’. Cine îndeamnă la vot nul, lasă votul clientelar al mafiei să ne decidă viitorul.

Refuzăm să mai alegem ‘răul cel mai mic’, politicieni legați de actualele partide. Singura soluție este să promovăm alternative reale, radical rupte de actuala clasă politică. De 25 de ani am tot ales ‘răul cel mai mic’ și am mers din lac în puț spre prăpastie. Toate partidele parlamentare acutale sunt aceeasi mizerie provenită din FSN, promovează aceleasi politici, aceleasi interese, reprezintă 10% profitori contra 90% populație. Aici am ajuns: ”Toparlania distruge România. Tot ce era mai obscur, mai necioplit şi mai fals a ieşit la luminile rampei. Incultura e trendy, arivismul, un succes invidiat. Orice târfă dă lecţii poporului român. Un sfert din acest popor a emigrat. Un alt sfert se ascunde, scârbit. Jumătatea rămasă crede că ce vede la televizor e viaţa însăşi. Şi votează, pentru a legitima nimicul cleios în care ne-am afundat.

Poporul care se implica doar in ziua de vot, este mort. Directia se schimba de la macaz, nu in gara! E ca și când te așezi la masă dar n-ai gătit nimic; ca și când te duci toamna pe câmp la cules, dar tu n-ai semănat nimic. Alegi dintre două buruieni crescute la nimereală, nu ai ce să ALEGI dacă nu pregătești, nu ai ce sa culegi dacă nu semeni, nu ai ce sa votezi dacă n-ai deschis drumuri noi din timp.

a3fSă facem calculele, iată cum un electorat clientelar mic ne decide la toți viitorul, răul e făcut mai curind de cei care nu vor să se implice pentru ca se simt depășiți. La alegerile parlamentare din 2012, prezența redusă s-a înregistrat în județele: Timiș – 32,50%, Maramureș – 33,70%, Cluj – 35,27%, Arad – 35,28%, Sibiu – 37,12%. Din 35% la Cluj USL nu a avut 65% ca pe țară, a avut doar 46,20% din voturile valabil exprimate, adica 46% din 35% = doar 16%!!!

Din 16% o parte mare au votat CONTRA lui băse nu pentru USL, o parte au votat cu câștigătorul anunțat, o parte au fost manipulati, prostiti de media, șamd. USL a avut maxim 10% electorat real propriu, desigur electorat clientelar împărțit la 3 grupuri de interese, PSD, PNL, PC. Ergo la Cluj PSD a avut doar un 6-7% în 2012. Așa zisă ‘majoritate istorică’ pe țară a USL din 2012 a însemnat în Cluj și în alte orașe mari, doar un vot de 6-7% pt PSD, un electorat clientelar cu interese pecuniare concrete s-a dus la vot să își apere slujbele bugetare, patronii pesedisti, rudele, plus cei ideologizati, foști comuniști, securiști, cu aparținătorii lor…

Cine a ales europarlamentarii romani în CLUJ?? La Cluj alegerile euro au fost ”câstigate” de PSD cu 25% din 30% (prezența la vot), adica cu 7.5%!! Din 7.5% dacă scădem unii pensionari, pe manipulați, pe cei prostiți cu televizorul, ajungem la un electoratul CLIENTELAR real al PSD, care din calculele de mai sus este la Cluj SUB 5% , restul pot oscila oricind.

La scrutinul din decembrie 2012 au fost inscrise in listele electorale 271.762 persoane (in scadere fata de alegerile locale,  cand in liste au fost inscrise 274.080 persoane cu drept de vot, la care se mai adaugau 2.144 persoane din Uniunea Europeana cu domiciliul in municipiul Cluj-Napoca).  3% din clujenii cu drept de vot inseamna circa 8150 alegatori. Sa zicem ca o treime oricum nu vin la vot, dar mai ramine un 30% care ar putea veni la vot daca ar avea motivatie. Daca doar o zecime din astia ar vota un partid nou …  3% din 33% votanți = 9%!!

Ce s-ar întâmpla dacă ar apare în 2012 un partid nou, să îi zicem ”partidul SRM”, l-am numit așa că ‘nu am găsit altă rimă’, ce s-ar intimpla dacă un astfel de partid ar lua în Cluj, Timișoara, Sibiu și în alte cîteva orașe mari, mai multe voturi decat PNL sau PDL? În runda următoare s-ar putea prezenta la vot, din cei care acum se abțin pentru ca nu au cu cine vota, încă pe atătia (+ încă un 3%), să voteze tot cu acest nou partid, s-ar putea ajunge la procente mari pe tara, peste 20% din voturile exprimate, la fel ca si in Grecia/Syriza si Spania/Podemos, s-ar putea ajunge la un partid nou care ar primi mai multe voturi decit PSD.

Vreți să vedeți acel electorat care ar putea fi bulgarele de zapadă care poate să pornească avalanșa? Iată-l aici > video, acest 3% a ieșit în stradă compact, în sep-oct 2013 pentru a salva Roșia Montana, majoritatea se declară apolitici, mulți nu vor să iasă la vot că nu au cu cine. SRM este doar un simbol. Protestele la care au participat 8 duminici la rând , 5-9.000 oameni în Cluj, 10-20.000 în București, nu sunt revolta hipsterilor, sunt revolta tinerilor din noile generatii, parte din ce a mai rămas din clasa de mijloc. Roșia Montană înseamnă – ne-am trezit, jos clasa politică!

Succesul Podemos in 5 pasi. Cum a reusit Podemos în doar 4 luni să se organizeze în așa fel încât să ocupe 5 locuri în Parlamentul European? EVOLUTION OF PODEMOS – 25may: 7,93%, 24aug: 15,3%, 31aug: 22,1%

1*Implicarea in dezbaterile televizate. Pablo Iglesias începe să apară în dezbateri pe teme politice la televiziuni mai  putin cunoscute înca din noiembrie 2010, ceea ce l-a ajutat să capete experientă după cum declara chiar el. În 2013 avea deja un nume, așa că l-au invitat primele televiziuni cunoscute, pentru a participa la emisiuni de analize și dezbateri pe teme politice. Audienta acestora a crescut  o dată cu venirea lui in emisiune, așa că “inamicul” a continuat să-l invite. Moment în care televiziunile una dupa alta au dorit ca el să fie în platouri, alături de alți analiști politici cunoscuti. Confruntările de idei dintre el și analiștii politically correct au crescut audienta canalelor TV și de aici au ajuns în rețelele de socializare. Așa s-a făcut cunoscut, folosind mass-media.

2*Saltul către politică. “Vreau să vă spun că nu mă voi implica în politică, decât dacă voi avea ocazia sa o fac într-o formațiune pornită de cetateni, cu participarea lor directă ca protagoniști nu doar ca spectatori” a declarat pentru un ziar la un moment dat. Ideea era de a “transforma indignarea cetățenilor în schimbare politică” și când a cerut sprijin “indignaților” a reușit să strângă 50.000 de semnaturi în 24 de ore prin intermediul paginii  web podemos.info. Acesta a fost primul pas către politică.

3*Cercurile. Următorul pas era extinderea. La sfârșitul lui februarie au început să pună în practică ideea  așa numitelor “Cercuri Podemos“. Adunari populare, unde poate participa oricine dorește să se implice în realizarea acestui proiect. Citat – “Fiecare <cerc> este un spațiu deschis, unde societatea civilă poate să redacteze și să apere un program, cu ajutorul căruia să poată face față situației de urgență prin care trec țările din sudul Europei, este un spațiu unde cetățeanul de rând este protagonist în această campanie pentru alegeri parlamentare europene. În același timp fiecare <cerc> este un spațiu unde se construiește unitatea populară, unde cetățeanul nu doar ascultă discuții interminabile, ci ia decizii împreună cu ceilalți și lucrează împreună cu ei.”

4*Alegeri  unde toată lumea poate candida. Au candidat 150 de persoane  care au semnat o scrisoare angajament, din mai mult de 200 de <cercuri>. Votarea a avut loc în real dar și on-line. Prima fază a votării a decis câștigătorul, iar în cea de-a doua fază pe cei care urmau în listă. 33.156 de votanti au ales pe Pablo Iglesias și următorii în listă -Teresa Rodríguez, Carlos Jiménez Villarejo, Pablo Echenique y Lola Sánchez. Tot la sfărșitul lui martie, o dată cu alegerile interne, dupa multe dezbateri și votări ale cetațenilor. a fost conceput programul electoral – 40 de pagini în 6 capitole: recuperarea economiei, recâștigarea libertații, recuperarea fraternității, câstigarea  independenței, recuperarea pământului, toate pe baza “reconstruirii democrației“.

5*Castigarea celor 5 locuri in parlamentul European. Podemos trimite la Bruxelles: doi profesori – Pablo Iglesias și Tereza Rodriguez, un om de știință – Pablo Echenique, un politilog în șomaj – Lola Sanchez și un  fost sef al fiscului anticorupție – Carlos Jiménez Villarejo. Nu se declară însă mulțumiți, deoarece au ca obiectiv înfrângerea celor două partide lider din Spania, PP si PSOE.

Podemos a fost inițial una din multele încercari de structurare, pe baza marilor proteste Indignados din 2011-2012. Au reușit să crească exponențial doar după ce au început să folosească Democrația Directă!

wikipedia.org/Podemos (Spanish_political_party) The Podemos movement was officially presented 16 January 2014 in the Teatro de Barrio, in Madrid. A press conference was given, with the attendance of hundreds of persons, and in which Pablo Iglesias, Juan Carlos Monedero and others. To go on with the project and present itself to the European elections of 2014, the members of the bare-bones of Podemos set three conditions upon themselves: to receive the support of at least 50,000 people; that both party lists and the programme were elaborated through open participation; and that unity with other parties and movements of the left was to be found. The 50,000 signatures were obtained in less than 24 hours;[11] in fact, traffic was so high that the Podemos website crashed. On 25 May 2014 Podemos entered candidates for the 2014 European parliamentary elections, some of which were unemployed. In a surprise result, it polled 7.98% of the vote and thus was awarded five seats out of 54.

After becoming the fourth most voted political force in the European elections, news related to the growth of Podemos started to be published. Before the elections, Podemos was already the first political force within social networks, but it went from 100 000 to 600 000 supporters in Facebook between May and July 2014. The CIS‘ quarterly survey, polling over July 2014 (two months after the elections) showed Podemos as the second party regarding direct intention of vote, surpassing the PSOE, but being a 0.9% behind the PP.[18]

Late July, Podemos started to allow individuals to sign up, with 32 000 people registering as members in the first 48 hours, through Podemos’ Web site, for free.[19] In the first 20 days, Podemos already had about 100 000 members, becoming the third Spanish party by amount of members, surpassing IU, UPyD, CiU and PNV.[20] On August 2014, Podemos already had 442 000 more supporters in Facebook than the “Likes” of the rest of the parties combined, having 708 763, with more than 2.6 million views in its YouTube channel.[17]On September 2014, the interview of Pablo Iglesias in Viajando con Chester had almost 3 million watchers, being the most watched programme in its timeslot with 14.5% of the audience share.[21] On October 2014, Pablo Iglesias’ participation in La Sexta Noche (in which he was also interviewed) rose the audience share of the program to 16,2%, which is its historical maximum.[22]

About Alex Imreh

http://www.aleximreh.ro http://www.facebook.com/alex.imreh 0742-669918
This entry was posted in *****, 2014, a3f, AIS, Alburnus Maior, Ce e de facut?, Podemos? and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

One Response to Avem o singură problemă cu o singură soluție-înlocuirea clasei politice pentru a redistribui cât mai larg puterea în economie, media și în politică. Cu cine, cum? Iată calculele. Podemos?

  1. Pingback: Ținta – economia civică, după modelul emilian. Calea – o îmbinare între o bază civică larg distribuită și un leadership vizionar/carismatic. Resursele există, mai trebuie structurare. | Alex Imreh

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s