OXI


oxi

”In 3.07.15 peste 100.000 de oameni au iesit in piata Syntagma sa spuna OXI, cel mai mare protest politic din Grecia de la caderea dictaturii militare, un protest contra FMI&co, contra Troika..
Momentul in care Alexis a inceput discursul sau a fost incredibil. A fost pt prima data in viata mea cand am putut percepe fizic poporul ridicat, oamenii cer unor lideri in care cred cu adevarat sa nu dea inapoi, sa lupte. Poporul grec vrea sa lupte si stiu ca pot sa castige acest razboi. Noi suntem alaturi de ei.
In piata Sintagma am vazut tineri si batrani cantand si scandand impreuna. Am vazut prieteni imbratisati, cupluri sarutandu-se. Am vazut oameni cu pumnul sus, ridicand alte semne ale victoriei. In Syntagma am vazut femei plangand de bucurie si durere. Si inima mea a strigat alaturi de ei.
Spuneti ce vreti despre Grecia, dar aceasta tara a trecut prin multa suferinta (25% cadere a economiei, somaj 60% printre tineri, grecii au statistic numarul cel mai mare de ore de munca din Europa).
Acesta a fost cel mai emotionant protest din cate am vazut vreodata, atat de multe lucruri se decid acum, miza e atat de mare, se scrie istorie pentru toata Europa.
Dar vazand fetele a mii si mii de oameni nu pot sa nu ma gandesc ca nu e vorba de numere, deficite, datorii. E vorba de atat de multe vieti umane distruse de politicieni, de birocrati, de austeritate, de tirania piatelor financiare.”
Dupa ani de zile de catastrofa si servitudine poporul grec si-a recastigat demnitatea si noi suntem alaturi de ei, pentru ca e vorba si de viitorul nostru, noi toti suntem ‘greci’. 3eu252b

About Alex Imreh

http://www.aleximreh.ro http://www.facebook.com/alex.imreh 0742-669918
This entry was posted in a3f, Podemos? and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

