Acul în carul de fân – Pădureni / Sic


cu mașina ..
spre Kide prin Pădureni / Satul Lung
domeniul Paszkany – curte 12.6ha, 2 km gard
domeniul are si vreo 50ha padure în spatele casei ..
și vreo 20 ha agricole pe undeva ..
din cimitirul Chidea

Acul în carul de fân – Pădureni / Mintiul Gherlii
Drumul asfaltat recent, Pădureni este un cul-de sac / o fundătură și tocmai de aia a mai rămas ceva ..
de pe deal se vede Dej-ul și tot sus pe deal un lac cu ”margeretă”
spre Sic venind din spate, din Sântejude Vale
Sic sat mare ”bogat”, “Scaun de judecată”, atestat documentar din anul 1291, când era considerat oraș liber regesc
Băile sărate, amenajate, intrare fără taxe la fel ca Sufărișul de la Sic. Se lasă seara, cum ma uit pe cer – am crezut că văd ozn-uri! Erau defapt lasere pe nori de la Electric Castle. De după dealurile din zare, am auzit până dimineața poluarea sonoră ..
bancă în vârful dealului – semn de oameni gospodari și civilizați
am vrut sa urc pe deal doar pt o poză între 2 băi, am ajuns să fac plimbare de 9km prin pădure, fânațe
am urcat creasta din dreapta/prim plan, stânga jos Afine Sic /de vizitat altă dată, în departare marele Sic
păduri de stejar – similar cu povestea tristă a cedrilor din Liban ..
multă pădure o fi fost, puțină a mai rămas
din nou de remarcat cum se gospodăresc, mai multe fântâni mari pe acolo
vedere spre ferma Afine Sic
Lacul Tarzan Turda
Am făcut curat luna în jurul meu să stau un we, duminică m-a invadat șatra de nu puteam intra în mașină. Le zic să nu arunce gunoaie în iarba, o ”duoamnă” îmi arată la propriu fundu, jos chiloții ca răspuns. Cum să nu fii rasist !?
lângă lac, camping-ul free ar putea fi chiar de excepție dacă ar fi mai curat
și suprinzator, printre culturi, câmpuri fără paduri total antropice, un mic defileu bibelou
a fost un paradis cândva aici, așa măcelărit încă mai are farmec, arată urme de grandoare epică
o grădină domnească ..
înapoi la ”Clujul de haur”

About Alex Imreh

0742669918
This entry was posted in 2023, Transylvania, Via Gheo and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

1 Response to Acul în carul de fân – Pădureni / Sic

  1. Pingback: Hary Berry | Alex Imreh

Leave a comment