Petre Morar – Noi Nu Sintem Latini, Latinii Sint Noi


O carte care pt mine a fost o revelatie: am aflat ca istoria cea mare, de mii de ani, dincolo de marturii scrise sau vestigii arheologice, poate fi dedusa din lingvistica. ADN-ul unei limbi e in gramatica, nu e in cuvinte, lexicul se poate schimba radical in mii de ani. Studiind legatura dintre limbi se poate vedea care e mai veche, care din care provine si corespunzator cum au evoluat popoarele.

Chiar daca nu toata lumea e de acord cu interpretarile din aceasta carte, metoda este fabuloasa, ca logica, aventura mentala. Si este o revolutie recenta in istorie impreuna cu antropologia genetica.

Este o carte rara, care nu se mai gaseste de demult in librarii. Iar pe net am asteptat ani de zile sa o gasesc.
>>> Download <<< sau pe scribd.com/doc/35161555/Noi-Nu-Suntem-Latini
Si volumul doi – Dacia Ariana – Leaganul Limbii Evanghelice
>>> Download from MySKyDrive <<< sau de pe Scridb http://www.scribd.com/doc/35161647/Dacia-Ariana

About Alex Imreh

0742669918
This entry was posted in AIS. Bookmark the permalink.

5 Responses to Petre Morar – Noi Nu Sintem Latini, Latinii Sint Noi

  1. munteanul says:

    La tine aud prima dată de această carte.
    O să o descarc şi eu. Mulţumesc!

    Deasemenea, şi teoria morfemelor stem propusă de Lucian Cueşdean este logică şi de bun simţ. Ea ne spune că rumânii şi-au construit cuvintele pe baza unor morfeme, ce sunt de cele mai multe ori onomatopee. Cuvintele ce rezultă sunt metafore, metafore nu întotdeauna elegante, dar aproape întotdeauna elocvente.

    Ce mi-a plăcut în mod special a fost o constatare de bun simţ.
    Dumnealui pune punctul pe i: “Etimoanele dau impresia că aceste cuvinte au intrat în limba română, fapt ce nu poate fi probat cu nimic.” “Ele puteau la fe de bine să iasă din rumână în celelalte limbi.”
    Corect?

  2. munteanul says:

    Am văzut că mi-ai adăugat blogul legături. Am făcut şi eu la fel.
    Te rog să adaugi şi pe cel al domnului Cueşdean. Adresa este aceasta: http://solif.wordpress.com/

    • Alex Imreh says:

      Done. Sper sa-ti placa Petre Morar, pare un adevarat om de stiinta, ma mir ca nu prea am dat de el pe net. Mai sint multi care mai mult cu entuziasmul decit cu stiinta ..

  3. Pingback: Teoriei Continuitatii-Mario Alinei&Continuitas-O Interpretare | Old Europe

  4. Pingback: Teoria Continuitatii-Mario Alinei&Continuitas-O Interpretare | Alex Imreh

Leave a comment